30. 5. 2011

Vanilkové cupcakes s vanilkovým krémem a dvoubarevnými čokoládovými srdíčky



Tyto dortíky jsou zkušební verzí svatebních cupcaků jedné slečny, na jejíž svatbu budu asi za měsíc péct. Co se týká zdobení, nechala mi volnou ruku, za což jsem ráda, protože si díky tomu můžu vymýšlet a hrát:). Dvoubarevná čokoládová srdíčka (nebo jakékoli jiné tvary) asi nejsou něco, co byste si doma vytvářeli obden, ale vypadají opravdu pěkně, takže stojí za trochu námahy. Při jejich výrobě jsem učinila důležitý objev- čokoláda se nesmí rozetřít na příliš tenkou vrstvu, protože se s ní pak špatně pracuje a navíc skrz bílou prosvítá tmavá. Já jsem si to musela zkusit, vy už ne. Vanilkové dortíky jsem upekla podle osvědčeného receptu, který jsem zde už jednou uveřejnila (viz Vanilkové cupcakes s čokoládovým tvarohem, jahodami a malinami), jedinou změnou bylo, že jsem z uvedené dávky udělala jen 12 kousků.
PS: Pokud byste i vy chtěli mít na nějaké své akci moje cupcaky, napište mi mail a domluvíme se na podrobnostech.

Vanilkové cupcakes
recept zde, košíčky plňte do 2/3-3/4


Vanilkový krém (podle receptu na Cupcake bake shop)
110g změklého másla
100g smetanového sýra (např. Lučina)
1/4 vanilkového lusku
320g (prosátého) moučkového cukru
několik kapek vanilkového extraktu (nemusí být)

1. Smíchejte sýr s máslem na jednolitou hmotu.
2. Přidejte polovinu cukru, vanilková semínka a extrakt.
3. Postupně přidávejte zbylý cukr, dokud nedosáhnete požadované konzistence.
4. Nechte trochu ztuhnout v ledničce

Dvoubarevná čokoládová srdíčka
100g hořké čokolády
100g bílé čokolády

1. Obě čokolády nalámejte na kostičky a dejte do misek.
2. Ve vodní lázni nebo opatrně v mikrovlnné troubě rozpusťte jednu čokoládu. (Pokud použijete mikrovlnnou troubu, často čokoládu kontrolujte a míchejte, aby se nepřipálila.)
3. Na plech položte kus pečícího papíru a na něj vylijte rozpuštěnou čokoládu. Uhlaďte do přibližně stejné roviny a přiklopte dalším kusem pečícího papíru. Čokoládu pod papírem dobře vyrovnejte, aby byla všude stejně vysoká vrstva.
4. Nechte čokoládu ztuhnout v ledničce.
5. Sundejte z čokolády papír na pečení (pokud to nejde, není ještě ztuhlá) a rozpusťte druhou čokoládu.
6. Nalijte rozpuštěnou čokoládu na tu ztuhlou, rozetřete, přikryjte papírem a nechte ztuhnout.
7. Ze ztuhlé čokoládové placky vykrajujte libovolné tvary. Pokud to nejde moc dobře, můžete vykrajovátko nahřát v misce s horkou vodou.
Hořká čokoláda rozetřená na papíře

Vykrajování srdíček


Dejte to dohromady
1. Na každý cupcake naneste pomocí cukrářského sáčku se špičkou vanilkový krém.
2. Ozdobte dvoubarevným čokoládovým srdíčkem.

Verze pro nezamilované nebo líné

2 komentáře:

  1. Zalíbil se mi tento recept..ale nedokážu to úplně přeložit, nejsem si jistá jak udělat tu polevu..Nepomohla byste mi?

    http://www.glorioustreats.com/2011/07/chocolate-smores-cupcakes-recipe.html

    OdpovědětVymazat
  2. Bílky, cukr, vodu, kukuřičný sirup a vinný kámen (=cream of tartar, pokud neseženete, měl by se dát nahradit trochou citronové šťávy) zahřívat ve vodní lázni do teploty 160°F tj.71°C. Pak při střední rychlosti šlehat asi 2 minuty elektrickým šlehačem. V mikrovlnce 30vteřin-1 minutu ohřívat mini-marshmellows (asi by šlo dát i normální velikost), aby se začaly rozpouštět. Společně s vanilkovým extraktem přidat k bílkové směsi a na nízký výkon šlehat další asi 3-4minuty, aby byl krém hladký. Po ozdobení můžete trošku "sežehnout" flambovací pistolí.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...