28. 8. 2011

Čokoládový cheesecake

Je to k nevíře, ale právě dneska uplynul rok od naší svatby. Během něj jsem upekla obrovské množství různých dobrot, zažila spoustu nových věcí, navštívila několik cizích zemí a hlavně se každý den znovu a znovu ujišťovala, že jsem si vzala toho nejlepšího muže pod sluncem. Jestli tohle není důvod k oslavě a upečení dortu, tak už nic. A protože si můj milý (jako obvykle) přál něco s čokoládou, našla jsem si recept na tenhle extra výživný, ale taky extra chutný cheesecake. Není nijak složitý, byla s ním práce asi na půl hodiny a přitom chutná luxusně. Doporučuji nejen k výročí svatby, ale k jakékoli příležitosti, kdy chcete někomu udělat radost ne úplně tradičním dortem!

Čokoládový cheesecake (recept podle Marthy Stewart)
250g kakaových sušenek (BeBe nebo podobné)
85g změklého, téměř rozteklého másla
900g tvarohu/smetanového sýra/kombinace obojího (já jsem použila 750g polotučného tvarohu + 150g sýra Buko)
290g cukru
1/2 lžičky soli
4 velká vejce
1 kelímek zakysané smetany
230g hořké čokolády, rozpuštěné

1.V mlýnku nebo mixéru rozdrťte sušenky na jemno.
2. Smíchejte sušenky s máslem.
3. Vtlačte směs do dortové formy - buď můžete jen na dno nebo i několik centimetrů po okrajích. (Tlačte přitom co největší silou, aby se korpus po upečení nerozpadal.)
4. Pečte při 180° 10 minut.
5. Smíchejte tvaroh/sýr s cukrem a solí.
6. Přidejte vejce.
7. Vmíchejte zakysanou smetanu a nakonec rozpuštěnou čokoládu.
8. Směs vlijte na upečený korpus. (Nemusí být vychladlý.)
9. Pečte další hodinu. Po dobu pečení neotvírejte troubu, aby na povrchu dort nepopraskal.
10. Nechte vychladnout a dejte alespoň na 6 hodin do ledničky.

Skoro stejná jako ta, kterou jsem měla před rokem:)

Čokoládová poleva ganache
100g hořké čokolády, nalámané na kousky
50ml smetany ke šlehání
případně cukr podle chuti

1. Zahřívejte smetanu, dokud nedosáhne bodu varu.
2. Odstavte z ohně, přidejte čokoládu (a cukr) a míchejte metličkou, dokud se nerozpustí.
3. Nechte chvíli zchladnout.



Dejte to dohromady
1. Na vychlazený cheesecake nalijte polevu a dortovým nožem rozetřete.
2. Můžete dozdobit podle vlastní fantazie.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...