13. 9. 2015

Zpátky ale jinak

Už jsou to čtyři roky od chvíle, kdy sem přibyl poslední recept. Za tu dobu se toho u mě změnilo opravdu hodně. Definitivně jsem ukončila svoje studijní pokusy, vyzkoušela si několik prací, třikrát jsme se přestěhovali a hlavně jsem se stala mámou dvou úžasných chlapečků. Pečení mě pořád baví, ale od cupcakes jsem urazila kousek cesty směrem ke zdravějším dobrotám. Moje výtvory chtějí jíst i hošíci a já nemám v úmyslu je zbytečně ládovat cukrem. Proto poslední dobou zase často sedím u internetu a hledám nové recepty, zkouším, pozměňuju, přemýšlím a přetvářím. Do teď jsem si recepty psala na papírky, proškrtávala a dopisovala, pak je měla poházené po celém bytě, průběžně je vyhazovala a následně marně hledala. Ale to není ideální řešení, takže se opět vracím ke svému starému dobrému blogu, kam si můžu všechny svoje poznatky přehledně uložit a nebát se, že zmizí v propadlišti dějin. Bylo to tu původně o cupcakes, kterých sem už asi moc přibývat nebude, takže by se možná víc hodilo svoje současné pekařské pokusy zaznamenávat jinde, ale nechce se mi vytvářet nic nového a blogger mi vyhovuje víc než wordpress, kde jsem taky blogovala, tím pádem budu pokračovat tady. Věřím, že ikdyž navážu o kus jinde, než kde jsem přestala, najde se někdo, koho to bude bavit. A kdyby ne, aspoň nebudu muset lovit lístečky počmárané novými recepty kdoví odkud.


A abych jenom nekecala, rovnou přidám jeden recept. Mrkvové muffiny v různých obměnách pečeme často. Všem chutnají a je to dobrý způsob, jak do celé rodiny dostat trochu zeleniny :). Tentokrát jsem se inspirovala receptem od Minimalist Baker. Bylo to vůbec poprvé, co jsem použila lněné semínko místo vajíčka. Fungovalo to dobře, takže to určitě někdy zkusím znovu. Původní recept je bezlepkový. U nás naštěstí není nikdo, komu by lepek vadil, takže jsem pekla z pšeničné mouky. A vzhledem k tomu, že v receptu je sirup z agáve, banán, jablko a mrkev (tedy spousta sladkých věcí), úplně jsem vynechala cukr. Vznikly tak vláčné muffiny plné zdravých surovin, ale zároveň tak dobré, že je s chutí jedl i takový milovník Studentských pečetí a Fidorek jako je můj muž. Jsou jen lehce sladké, což třeba mě naprosto vyhovuje, ale manžel tvrdil, že v nich trocha cukru být mohla. Pokud máte rádi opravdu sladké sladkosti, klidně do nich přidejte půl hrnku třtinového cukru. Podle mě to ale není potřeba, naopak takhle líp vynikne chuť použitých surovin.

Mrkvové muffiny bez cukru (recept podle Minimalist Baker)
1,5 lžíce lněného semínka
4 lžíce vody
60ml olivového oleje
1 hodně zralý banán
60ml sirupu z agáve (nebo tekutého medu)
1 sladké jablko
špetka soli
půl lžičky skořice
1,5 lžičky sody
200ml mléka
2 velké mrkve
50g jemných ovesných vloček
120g celozrnné mouky
50g hladké mouky
ořechy na posypání (asi 50g)

1. Lněné semínko rozdrťte v hmoždíři a smíchejte s vodou. Nechte odstát.
2. Nastrouhejte si oloupanou mrkev a jablko.
3. Ke slizu z lněného semínka přidejte rozmačkaný banán, olej a sirup nebo med. Zamíchejte.
4. Přidejte nastrouhané jablko a opět zamíchejte.
5. Do těsta vmíchejte mléko a strouhanou mrkev.
6. Přisypte oba druhy mouky, vločky, sůl, skořici a sodu, zamíchejte těsto.
7. Těsto rozdělte do formiček na muffiny vyložených silikonovými nebo papírovými košíčky, případně jen lehce vymazanými olejem či máslem. Posypte nasekanými oříšky a pečte při 180° asi 20 minut.

1 komentář:

  1. Tak teď jste mě teda ale opravdu dostala.Nečekala jsem že máte takové přípravky které vás dostanou na nohy. U někoho prostě zvítězí cukr na plné čáře, u mě to zase platí na mate yerba. To jakmile si dám tak si jsem defacto jista že bude ten den rázem produktivní.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...