18. 10. 2015

Švestkové muffiny s chia semínky

Další pokus inspirovaný mými oblíbenými Recepty z farmářského trhu. V originálu se používal mák, který jsem zrovna neměla, ale chia semínka posloužila stejně dobře. Tentokrát jsem je nenamáčela, takže "nezeslizovatěla" a v upečeném muffinu lehce křupou. Díky štědrému množství rýžového sirupu a medu jsem se úplně obešla bez cukru a dokonce ani můj milý si nestěžoval, že by byly málo sladké. Co víc dodat? Snad jen to, že o poslední kousek se naši chlapečci skoro poprali :)

Švestkové muffiny s chia semínky (bez cukru) asi na 24 kusů
150g hladké mouky
150g celozrnné mouky (pšeničné nebo špaldové)
125ml oleje
200ml kefíru
2 vejce
100g rýžového sirupu
100g medu (v tekutém stavu)
špetka soli
1 prášek do pečiva (bez fosfátů)
1/2 lžičky sody
10 na kostičky nakrájených švestek
1 lžíce chia semínek

1. Smíchejte oba druhy mouky se solí, práškem do pečiva, semínky a sodou.
2. V jiné míse smíchejte olej, kefír, vejce, sirup a med.
3. Do sypké směsi nalijte po částech tu tekutou a dobře zamíchejte. Nakonec přidejte švestky a opět promíchejte.
4. Těstem plňte papírové košíčky na muffiny, které jste dali do muffinové formy.
5. Pečte při 180° asi 20-25 minut.


2 komentáře:

  1. super recept, vyzkousela jsem, dala jsem tam teda misto 150 g hladke mouky jen asi 70 a zbytek doplnila jeste konopnou, olej jsem pouzila kokosovy, coz se pri michani trochu vymstilo, v robotu se to docela spatne rozmichavalo, ale nakonec se povedlo a ryzovy sirup jsem nemela, tak jsem dala agavovy...snazim se tez syna osalit, aby nejedl tolik bile mouky a tohle docela akceptoval :P on je jinak strudovy tip:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že měly úspěch...Já štrůdly taky miluju, asi brzo zkusím nějakou zdravější verzi :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...